copywriter, reclame, campanie, texte site, print, publicitate

Ce este un copywriter

Copywriting is a job.

A skilled craft.

Verbal carpentry.

Words on paper.

Scripts to time.

And one more thing:

Salesmanship!

by Bruce Bendinger


Pe scurt, a fi copywriter înseamnă să scrii reclame cu scopul de a vinde. Dar nu e de ajuns…

A fi copywriter presupune să îmbini arta şi ştiinţa de a scrie cuvinte care să promoveze un produs, o afacere, o persoană sau pur şi simplu o idee. Ştiinţa acestui job constă în cunoaşterea excelentă a limbii de origine şi în abilitatea de a putea transpune ideile abstracte în cuvinte care să exprime concretul. Arta acestui job constă în a selecta, edita şi construi acele cuvinte care nu doar să exprime, ci şi să persuadeze cititorul, spre a-l convinge să acţioneze aşa cum e mai bine pentru produsul/serviciul pe care-l promovezi.

Un copywriter este în primul rând un bun comunicator care poate jongla cu termenii în aşa fel încât să creeze imagini mentale şi să poată exprima beneficiile unui produs, pe înţelesul cititorului şi fără a le exagera deranjant.

A fi copywriter înseamnă să scrii, la fel cum o face şi un scriitor, cu acelaşi scop: de a atrage şi menţine atenţia cititorilor. Diferenţa notabilă între un copy şi un scriitor este vizibilă doar la nivelul scopului final al scriiturii: un copy scrie pentru a vinde!

Copywriting-ul nu înseamnă să scrii ştiri, poveşti sau fabule. Un copy bun le poate face pe toate acestea, dar mai presus de orice, scopul lui final este să persuadeze şi să vândă. Dacă cititorul nu a fost persuadat sau produsul nu s-a vândut, atunci munca copywriter-ului a fost în zadar, în ciuda frumuseţii scriiturii sale.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply