copywriter, reclame, campanie, texte site, print, publicitate

În ce condiţii vând reclamele cu femei frumoase şi celebre

dove, victoria's secret, femei frumoase, celebre, advertising,

Se pare că până mai zilele trecute advertisingul a trăit în minciuna potrivit căreia femeile slabe, frumoase, celebre, tip fotomodel, prezente în reclame contribuie la creşterea vânzărilor. FALS, potrivit unui studiu realizat de, evident, cercetătorii britanici (de la Warwick Business School).

Studiul Defensive Reactions To Slim Female Images In Advertising: The Moderating Role Of Mode Of Exposure, determinat de reacţiile contradictorii înregistrate în studiile anterioare, arată exact opusul. Se pare că femeile-cumpărător nu poftesc la produsele plasate lângă imaginea unei femei care arată bine şi/sau este celebră. Nu este însă o concluzie general valabilă.

Percepţia femeii-consumator asupra reclamei şi, implicit, a brandului/produsului promovat depinde de dimensiunea fotografiei femeii din reclamă raportat la dimensiunea printului. Când femeia-cumpărător este expusă unei imagini de dimensiuni mari cu o femeie frumoasă, se declanşează un proces de comparaţie socială şi, automat, femeia-cumpărător respinge reclama. Implicit, produsul va fi perceput în acelaşi mod în care este percepută şi femeia din reclamă.

Burberry Ad copywriteri.ro, femei frumoase, celebre, advertising,

Burberry (2012)

În cazul în care imaginea femeii ocupă un spaţiu mai mic, femeia-cumpărător se auto-evaluează negativ, însă această evaluare nu intră în contradicţie cu percepţia faţă de femeia din reclamă şi atunci este manifestată o atitudine pozitivă faţă de brandul promovat.

Burberry Ad copywriteri.ro, femei frumoase, celebre, advertising,

Burberry (2006)

Concluzie. Femeile care arată bine pot creşte vânzările dacă au o prezenţă „subtilă” alături de produsul pe care îl promovează.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply