copywriter, reclame, campanie, texte site, print, publicitate

Cum să scrii copy-uri ca Apple

Am dat peste un articol pe Kissmetrics despre cum să scrii la fel de seducător ca cei de la Apple. Sunt nişte tips&tricks de bun simţ care se aplică în toate, cu exemple concludente din copywriting-ul folosit de Apple pentru lansarea Iphone 5.

E foarte interesant, aşa că daţi click aici şi puneţi-vă pe citit.

Eu vă redau mai jos doar punctele esenţiale din articol. Iată-le!

1. Atrage atenţia cu o singură mare idee.

Ea îşi are locul de obicei în headline şi ar trebui să sublinieze beneficiul principal al produsului.

2. Foloseşte propoziţii scurte sau trunchiate pentru ca textul tău să fie lizibil.

Propoziţiile scurte (10-12 cuvinte) sunt uşor de citit şi de înţeles. În plus, ele îmbunătăţesc ritmul textului. Să nu-ţi fie frică să foloseşti chiar şi propoziţii dintr-un singur cuvânt.

3. Fă textul memorabil folosind vorbe de duh.

“Sound bites”, cum le zic ei, sunt ca nişte vorbe de duh, adică propoziţii scurte uşor de ţinut minte. Exersează şi experimentează.

4. Creşte credibilitatea textului cu ajutorul detaliilor tehnice.

Detaliile tehnice care însoţesc beneficiile unui produs îi cresc credibilitatea şi fac şi textul mult mai persuasiv.

5. Fascinează-ţi audienţa cu poveşti.

Poveştile sunt uşor de ţinut minte. Ajută-ţi audienţa să-şi imagineze lucruri/momente legate de produsul despre care scrii.

6. Persuadează folosindu-te de probleme.

Cititorii acordă mai multă atenţie atunci când le prezinţi avantajele unui produs prin prisma faptului că ele le rezolvă nişte probleme. Acute sau nu.

7. Foloseşte analogii pentru a descrie calitatea produsului.

Fereşte-te de conceptele abstracte greu de descris şi alege mai degrabă analogiile: creează legătura dintre ceva bine cunoscut pentru cititor şi caracteristica produsului despre care scrii.

8. Preîntâmpină posibilele obiecţii. Una câte una.

Nu-i de ajuns să spui că produsul despre care scrii e cel mai bun, trebuie să şi anticipezi posibilele obiecţii ale consumatorului şi să încerci să le rezolvi.

9. Încurajează schimbarea în obiceiul de consum, făcând comparaţii.

Compară produsele între ele (la noi în ţară poţi face asta doar folosindu-te de produsele tale, nu de ale concurenţei) şi nu uite ca, pe lângă argumente, să foloseşti şi cifre concludente.

10. Captivează-ţi audienţa folosind cuvinte puternice.

Întotdeauna textele trebuie să se focusese mai mult pe consumator şi mai puţin pe produsul în sine (ponderea termenilor de genul “tu”, “tine” ar trebui să fie mai mare în comparaţie cu cele despre produs). De asemenea, foloseşte cuvinte puternice care-i ajută pe cititori să “experimenteze” produsul, imaginându-şi şi intrând în povestea ta.

11. Creează un call to action persuasiv.

Un CTA bun este specific, iese în evidenţă şi respectă faptul că cititorul nu e pregătit să cumpere. În loc să forţezi consumatorul să “cumpere acum”, mai bine-l persuadezi să continue cu “află detalii”.

Articolul se încheie cu câteva sfaturi despre cum să pui textele în evidenţa cu ajutorul design-ului. Aşa că citiţi-l cu încredere.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply