copywriter, reclame, campanie, texte site, print, publicitate

#oversharing şi noua campanie Cosmote

Voi aţi văzut campania “Dă-o pe WhatsApp” de la COSMOTE? Dacă nu (whaaaat?), ia aruncaţi un click aici: oversharing.ro

Campania se desfăşoară pe Facebook şi e centrată în jurul conceptului de #oversharing.

 

#Oversharing

Pe scurt, oversharing-ul înseamnă să share-uieşti prea multe informaţii cu oameni care nu sunt pregătiţi să le primească şi nici nu-şi doresc să le afle. În afară i se mai zice şi TMI (too much info).

Pe net, #oversharing înseamnă să postezi public (adică pentru toată audienţa ta – lista de prieteni Facebook, followeri Twitter etc.) informaţii foarte personale, intime sau care, pur şi simplu, nu interesează pe nimeni.

De exemplu:  că eşti la cură de slăbire, că ai mâncat pui cu sparanghel la prânz, că te-ai certat cu iubitul, că te-a dezamăgit lumea, că pisica a adormit pe calorifer etc.

 

Campania online

Pentru că oversharing-ul e un subiect sensibil care-i amuză pe unii şi-i enervează pe alţii, Cosmote s-a hotărât să pornească o mişcare online de mutare a oversharing-ului pe privat.

Înarmaţi cu o ofertă pentru cartelă în care e inclus traficul nelimitat către WhatsApp (adică foloseşti aplicaţia cât vrei, fără să-ţi consume din net), cei de la Cosmote s-au dus acolo unde sunt cei mai mulţi overshareri şi cantitatea cea mai mare de oversharing (adică pe Facebook) şi le-a dat oamenilor un tool prin care pot “ştampila” oversharing-ul pe care-l văd ne net cu mesajul “Dă-o pe WhatsApp“. Adică un tool de trollat oversharing-ul în speranţa că poate-poate oamenii renunţă să-l mai facă sau îl mută printre prietenii apropiaţi, unde e considerat mai ok.

Cei care intră în mişcarea asta pot urca unul-două-500 de exemple de oversharing pentru a le ştampila şi-a le dat mai departe prietenilor. Exemplele de oversharing pot fi văzute într-o galerie, pe categoriile: d-ale amorului, sentimente, mâncăruri, intimităţi, pisici&co, inutilităţi şi indecenţe.

Am selectat şi eu câteva exemple ca să vi le arăt (multe mi se par foarte funny, aşa că mi-a fost greu să aleg). Pe toate le vedeţi în aplicaţie:

De asemenea, cine-i trup, suflet şi click în mişcarea asta, îi poate prelua mesajele (funny, de altfel) donwloadând afişe, cover photos, profile pictures.

Ah, şi încă o chestie mişto: Cosmote organizează şi o Tabără de Sharing cu Zoso în care pot merge cei care fac parte din mişcarea Dă-o pe WhatsApp şi în care vor afla mai multe info despre cum şi ce e ok să shareuieşti public pe reţelele de socializare.

Overall, mi se pare că ideea campaniei e foarte cool şi natural legată de brand şi produs. Cu atât mai mult acum, în contextul în care Facebook a achiziţionat recent WhatsApp-ul şi cumva această separaţie public-privat vine fix pe diferenţierea celor două medii.

Şi mi se mai pare mişto că, prin modul cum e construită campania – cu un pic de ironie şi umor -, subiectul ăsta delicat numit #oversharing e tratat cu eleganţă.

Uitaţi-vă şi voi pe aplicaţia Dă-o pe WhatsApp şi, dacă aveţi păreri, scrieţi-le în comments.

 

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply